A nyugalom megzavarására alkalmas képsorok

Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a következő képsorok a nyugalom megzavarására alkalmas képi hatásokat tartalmaznak, továbbá a személyiséget boldogabbá tevő, kifejezetten tanodai magatartásmintát mutatnak be, orcánkra biztosan mosolyt csalva!

Elindult a tanodánk nyári menetrendje, első alkalommal bele is mélyedtünk a drámapedagógia eszköztárának bugyraiba. A fő célok: csapat és közösségépítés, bizalom és önbecsülés terápia, játék, móka öröm és kacagás, önkifejezés.

A fejlesztő feladatok között elsőként kisdiákjainknak képzeletben egy hajótörést kellett csapatban túlélniük, legalább is a túléléshez szükséges eszközöket kellett sorba állítani. A rendelkezésre álló tárgyak a teljesség igénye nélkül: csokoládé, borotválkozó tükör, jelző rakéta, fejsze, fólia, víz stb.. A gyerekek bár ügyesen megoldották a feladatot, voltak érdekes hozzászólások is, akadt, aki szerint a borotválkozó tükör a süllyedő hajón, azért kellene, hogy „megnézzem szép vagyok-e”, hiszen nem indul el egyetlen nap sem úgy otthonról, hogy ne legyen, precízen beállítva mondjuk a haja…   

Miután rájöttünk, hogy csapatban könnyebb a túlélés célját elérni, a játékok sorát, kinti csapatépítő feladatokkal folytattuk. A bizalom fő alapja, egymás elfogadása. Az elfogadást mi sem könnyebb bizonyítani, mintsem, hogy párokba rendeződve kell elfogadni egymás irányítását. Az elől állónak behunyt szemmel kellett a mögötte álló vezetését elfogadni, s a szerint haladni. A baj, és a közös nevetés oka, persze ott kezdődött mikor mindketten behunyták szemüket… A Tanodánkban több hasonló jellegű játékot játszottunk már és fogunk is, hiszen az ilyen eseményektől lesz élmény, emlék, fejlődés, és a szakmai munka is könnyebb egy összeszokott jó csapattal.

A dolog akkor vált igazán érdekessé, amikor az egész csapatnak a leghátsó gyermek irányítása révén kellett együtt - működnie!

Harmadikként a kő, papír, ollóhoz hasonló játék következett. Csak ebben az esetben egész testünkkel és mozdulatainkkal kellett kifejeznünk, ráadásul csapatban, amit mutatni akartunk. Három féle szerep volt elképzelhető, a királykisasszony, mely balettosan pergő mozdulataival elkápráztatta a királyfikat (legyőzi: a királyfit), a királyfi, aki kardjával le tudta győzni a sárkányt (kardcsapkodó mozdulat) és a sárkány, aki vérmes vicsorgó fogaival és erős karmaival elrabolja a királylányokat (legyőzi: királylányt). A játékban a két csapat, esetünkben fiúk a lányok ellen, egymással szemben felsorakoznak, és míg háromig számolunk, egyszerre együttesen mutatjuk be mit is gondoltunk ki az előzetes csapatmegbeszélésen. A játékban győztes az, amelyik csapatnak többször sikerül győztesként kikerülni.

A következő feladatban, pedig igazán minden gyermek a fellegekben érezhette magát! Együttes erővel kellett minden bátor jelentkezőt a fellegekig emelni! Igazi bátorság és bizalom kellett hozzá, persze felnőtt irányítása és jelenléte mellett, hogy valaki igazi sztárnak érezhesse magát. Büszkén jelentjük, hogy tanodásaink bebizonyították ezen a napos is, hogy egy bátor csapat vagyunk, kiváló, sőt remek emberekkel!