Tatai tábor!

Élmény tábor 2019 - 1 nap beszámoló

Az Iránytű Tanoda népes tábora az Esély Budapest Alapítvány jóvoltából egy hetet tölthet ingyen és bérmentve Tatán egy kalandos táborban. Mielőtt megérkeztünk meglátogattuk a Budapesti Városi Tanodát ahol közösen fogyasztottunk el egy ebédet az ottaniakkal. Az első tábori nap egy hosszú utazás után épen megérkeztünk a vizek városába ahol komoly tábori rendszabályok és egy egész tengerészeti hadosztály várt ránk hajós kapitánnyal és tisztekkel, tanodánk drámapedagogusa Szili Darók Ildikó és nem kis létszámú csapata jóvoltából. A táborban a mai napon "véletlenül" találtunk egy világító palackot melyből matróz jelöltjeink kihalásztak egy szuper titkos üzenetet. Ezen kívül már az első nap összemérhettük futball tudásunkat kápolnasnyék focicsapatával, volt igazi disco, tábor nyitó esemény ahol is tanodásaink is felléptek a tanodánk himnuszának eléneklésével, volt még éjszakai sütizés hiszen szülinapot is ünnepeltünk, az éjszakai lefekvést segítve még esti mesét is kaptak gyermekeink. Egy fárasztó nap után édes lenne a pihenés főképp ha minden tanodas így gondolná...

Élmény tábor 2019 Tata 2 nap
A második nap az éjszakai beszélgető partyk okán fáradtan indult közös reggeli tornával, majd matrózaink kiképzés évvel folytatódott, mivel kis hajónk kikötött egy kalandokkal teli szigetvilágban. Reggeli után első kirandulási célpontunk a Tatai vár volt ahol lehetőséget kaptunk idegen vezetés kíséretében sok érdekesség meghallgatni. A vár tövében alkalom akadt ismerkedő játékokra és shoppingolasra is. Visszatérve, tanodák közötti sport és ügyességi versenyek következtek majd volt karate és capuera bemutató és esti tábor tűz.

A harmadik nap is fantasztikus izgalmakat rejtett. Meghallgattunk egy érdekes környezetvédelmi előadást, majd folytatódott a keretjátékunk ahol a nap folyamán temérdek játék és képzeletbeli sziget felfedezést valósítottunk meg volt igazi bírósági tárgyalás is! A nap fénypontja volt a fényes fürdő meglátogatása!

Tata tábor 4. nap
Élmény táborunk ezen a napon három főbb eseményt tartogatott nekünk, az első feladatban a gyermekeknek szobánként csoportokban vállalkozásokat kellett alakítaniuk ahol is tallérokat kellett gyűjteni különböző szolgáltatásokért cserébe. Volt nálunk fodrász és sminkes szalon masszázs szalon takarító brigád, szállás adó hely, arany tetováló szalon, kocsma, de volt aki csak szimplán árulta amije van... A kereskedelmi játék résztvevői az összegyűjtött tallérokat valós ajándékokra költhették el. A nap második felében kis vonatra szálltunk, és megismerkedtünk Tata város nevezetességeivel, majd este egy különleges éjszaka várt ránk. A csend órája várt ránk, ahol kézen fogva libasorban jártuk be az egész tábort követve egy kellemes dallam hangjait, majd megérkeztünk egy gyertyákkal felvértezett helyre. Semmi más feladatunk nem volt, mint feküdjünk le és nézzük csendben a csillagokat kicsit megnyugodva, kicsit elgondolkodva az élet dolgain. Elképesztően különleges hangulat és meghitt percet voltak, megtörtént egy tábori csoda!

5. Nap - zárás- Tata Élmény tábor 2019
Az utolsó nap is el következett ezen az egy hetes élmény bázison. A mai napon várt ránk egy rendkívül komoly dolog, elbattyogtunk a Tatai Ökotúrisztikai Központba, ahol is nem mást, mint a 22 fős sárkányhajózást próbálhattuk ki! Bevallom magam is, mint dobos, az elején két kézzel kapaszkodtam (a mély szomorúságomra) le nem rögzített dobba, melyet mint mentsvárat láttam magam előtt, aztán kieveztünk a Tatai tó közepére, elmentünk a várhoz és vissza a vízen, mondható elképesztően nagy élmény volt nekem is és a gyermekeknek is! Hihetetlen mennyire biztonságos egy ilyen hajó egész egyszerűen nem tud felborulni, csak ha mind a 22 benne ülő szándékosan akarná azt. Még egyszer mondom Grandiózus élmény, mely tökéletes csapat kovácsoló hiszen a lapátok együttes használata eredményezi a haladást. A nap folyamán voltak játékok, szabad foglalkozás, tartottunk születésnapot, megünnepeltük Urbán Lívia tanodásunkat, lezártuk az egész heti keretjátékunkat és a mi kis hajónk nevét is megtaláltuk. Ezúton is köszönjük Szili Darók Ildikó néninek, a tanodánk drámapedagógusának a munkáját. Ő és a csapata bemutatta hogy lehet egy igazi mesés kalandtúrán végig kísérni a gyermekeket. A napot tábor záró eseménnyel és discoval zártuk. Az eseményen kiosztották a heti csapatok közötti versenyek eredményeit, minden helyezett ajándékba részesült. Büszkén jelentjük hogy az ibrányi iránytű tanoda hozta el a legtöbb oklevelet (a képek között nincs itt mind, volt amit időnk sem volt le fotózni). A tábor vezetése megköszönte az aktív részvételt majd kihirdette a tábor zárását. Utána következett egy szuper disco, majd egy hatalmas fogkrém csata, amit szinte senki nem úszott meg szárazon. A záró esemény részeként minden csapatnak így a mi tanodánk is készülni kellett egy kis műsorral, mi a képeinkről készített videó alatt egy a gyermekek által a táborról szülőknek írt levelet olvastunk fel! Patrícia volt a szerencsés aki 150 ember előtt mutatta be milyen is volt ez a tábor gyermek szemmel!